Duiken! En werken? Wat is da?

22 februari 2010 - Bocas del Toro, Panama

Geen idee meer welke dag, zaterdag of zoiets Boquete verlaten per schoolbus om Bocas te verkennen! Vanuit David, 4,5 uur rammelend met luide dance muziek zwetend in een mini bus opgekropt met tas op schoot. Maar reizen blijft leuk -) Zaten naast een man met twee jongetjes die werden verwend door ma met zakgeld, nootjes en ananas. Dan per taxi en ferry naar Isla Colon, is het hoofdeiland van Bocas. Gelijk een hostel ingedoken om na wat eten proberen te slapen op iets wat een bed lijkt. Houten planken met een mastrasje van 1cm, nou dan is je rug net zo´n plank. Ze zouden er gratis masages bij moeten geven!

Gister een boottocht naar een paar eilandjes en gesnorkeld, erg mooi koraal, veel kleur en mooie vissen. Toen kreeg ik wel zin om te gaan duiken! Vanmorgen naar de duikschool gegaan of het nog mogelijk was vandaag en een uurtje later was ik swimsuit gehesen, duikfles op de rug, flippers aan en gaan met die banaan. Achterstvoren de boot af zoals je dat altijd in films ziet en de onderwater wereld is super mooi hier! Veel groot en kleurig koraal, verschillende vissen en ook nog een paar lobsters, grote zee-egels, trompet vissen en een Tod ofzoiets gezien. Dat is een vis die dezelfde kleur als de bodem heeft en in een holletje woont en waar je alleen de ogen en mond van ziet (als je weet waar die zit) Dus dankzij de duikinstructeur veel leuke dingen gezien!

Heb je een jaar gewerkt en gespaard om op reis te kunnen, krijg je 14 uur vliegen verderop zelfs nog een baan aangeboden! Bij de duikschool, lessen verkopen en ook zelf gratis lessen krijgen tot mogelijk dive-master. Misschien worden m´n papiertjes uitgebreid pa, alleen dan niet om meer geld ergens te kunnen verdienen -) Wie weet hoe de reis zal verlopen!

Eerst morgen de nachtbus is naar de San Blas eilanden waar een originele indianenstam woont maar eerst een tussenstop in Panama city! Ciao bello y bella! kus

1. Alice:
    Hoi Tamara,

Leuk verhaal, je weet dus in ieder geval, mochten de centjes opraken, waar je aan het werk kunt!!!
    Heel veel plezier nog en we hopen snel weer iets van je te lezen.

Groetjes van ons allen!!
  2. Becky:
    Tam!

Wat een verhaaltjes weer zeg, ik kan je bijna niet bijhouden ;-)!!!
    Super dat je ons elke keer weer up-to-date houdt! Ik krijg helemaal weer reiskriebels als ik al je leuke dingen lees.
    We zijn nu bezig met een huis in Hoorn :-), nog in onderhandeling betreft de prijs, ik hoop dat het gaat lukken. Ik hou je op de hoogte en mail je binnenkort uitgebreidt!!!

Kus!
  3. tineke:
    He skattien,
    wat een verhalen allemaal Klinkt echt super gaaf dat duiken. Vooral als je dan ook zulke mooie dingen ziet!!
    maar zo te horen is het helemaal fantastisch. Enn leuk dat we van je blijven horen. Ik mag morgen naar mijn eigen huisje ;) jippie, loop nog op 1kruk en gaat elke week ietsjes beter.
    Verder maak ik niet zoveel mee, binnenkort ff een wat langere mail!!

dikke knuffel van mij
  4. Linb:
    23 februari 2010
    Oeeeh duiken! :) Altijd goed! Wist je alles nog? T zou me wel weer eng lijken, na zo'n tijd! Maar iig altijd leuk op zo'n aanbod te krijgen om bij die duikschool te gaan werken.. Succes met de reis maar weer en tot t volgende verhaaltje!!
    Xoxo
  5. gerry en henk:
    Hallo Tamara
    groot nieuws wij hebben ons huis in de verkoop gedaan,en zien uit naar een huurwoning,Rebecca is 100 gram boven haar geboorte gewicht,ga nu naar de gehoorzaal met Evelien,naar ja zuster nee zuster. dikke kus voor jou en Jootje

GERRY
  6. Joop Kraan:
    25 februari 2010
    Hallo Tammie!
    Bedankt weer voor al die wetenswaardigheden en jaloersmakende verhalen!!
    Als jij duikinstructeur daar gaat worden moet ik snel die kant op dus!
    En dat in de buurt van El Silencio!
    Geniet er van!
    Joop
  7. Lianne:
    26 februari 2010
    Dushi! Klinkt ook erg fantastisch wat jij allemaal doet! Is duiken daar vergelijkbaar als op Curacao? Is dezelfde zee toch? Het patroon in onze foto's is trouwens toeval, haha! Hadden we zelf helemaal niet door...Of Joep staat gewoon graag aan mijn rechterzijde:P

Heel erg veel plezier! Wij gaan morgen bungeejumpen! x Lianne
  8. jan en riet:
    26 februari 2010
    hallo tamara even wat uit kampen je maakt wel wat mee en je moeder g roeten van ons en van je oma ook aan je moeder pas goed op je zelf en nog veel plezier
  9. Becky:
    1 maart 2010
    Tam!

Groot nieuws ;-) : Ray en ik hebben een huiske gekocht in Hoorn, 1 juni krijgen we de sleutel! Details volgen heeel snel in een mailtje!!!!

Kus!
  10. Sarah Sollie:
    4 maart 2010
    Hoi skat.
    Wat leuk weer allemaal. Kun je ons niet een beetje van het mooie weer geven? Gelukkig gaan we langzaam de lente tegemoet. Ik ben wel weer klaar voor een zonnetje! Gelukkig is de sneeuw nu weg maar je weet maar nooit...
    Super dat we de verhalen kunnen lezen terwijl je zo ver weg bent. Kunnen we ook een beetje meegenieten.
    Liefs Sarah