Ecuador!

6 april 2010 - Quito, Ecuador

Hola!!

Wordt het al wat warmer in Nederlandje?  Ik zit nu in Quito, de hoofdstad van Ecuador en het regenseizoen is begonnen... Omdat ik nu op 3000 meter zit is het koud met regen! aaaaaaaah

Colombia afgesloten met het bezoeken van twee leuke stadjes waarvan één in de bergen met een geweldig uitzicht vanuit het hostel. San Augustin is een klein dorpje waarvan ze denken dat de Maya´s 2000 jaar voor Christus hun sporen hebben achtergelaten door de vele stenen beelden in de bergen. Ze waren begraven onder grote blokken en hebben vormen van goden en dieren. En tijdens het bezoeken van dat park ben ik middenin een wespenplaag gelopen, rennen en gillen geblazen!! Maar dat maakte ze nog bozer, haha met als resultaat een angel in m´n arm en drie wespen tussen m´n shirt en bh dus was blij met maar één prik. Het brandde behoorlijk en zette twee centimeter op met mega jeuk.

Samen met een meisje uit Zwitserland een keer zelf gekookt na al het gefrituurde voedsel hier en vier nachten in San Augustin gebleven. Een trekking gedaan van zes uur lopen (op m´n slippers) door bergen en langs afgronden naar de rio Magdalena canyon. Goed voor strakke billen.. Ook een spirituele lezing gedaan op basis van de Maya kalender (oudste kalender ter wereld) Van mijn geboortedatum lazen ze af dat ik een adelaar ben met overzicht en visie op de wereld  en kwaliteiten heb om andere mensen in nood te helpen door m´n goede ideeën (ahum). Oh ja en in de toekomst ga ik groot geld verdienen, haha!

Na negen uur in de bus de grens overgegaan naar Ecuador via een niet-toeristische route waar de mensen niet vriendelijk waren en me meer lieten betalen dan nodig was. Ik wilde geen boze mensen daar dus heb die centen maar bijgelegd. Erg warm met grote en een kleine backpack dus ik stond daar maar mooi. In Otavalo, in het noorden van Ecuador, de beroemde zaterdag markt bezocht en lekker geshopt. De lokale mensen met hun kleurrijke kleding hebben een aparte uitdrukking, zijn donker met platte neuzen en dikke lippen dus als je ze ziet twijfel je niet meer over onze afstamming van de apen! Zelfgemaakte tassen, sjaals en truien van Alpo wol zijn te vinden, een soort lama ofzoiets.

Nu dus in Quito en het is niet zo bijzonder, vanmorgen de evenaar bezocht maar die gele streep maakte niet veel indruk dus foto maken en wegwezen. Oh ja, in de bus van de grens naar Otavalo werd ik naar voren geroepen door de buschauffeur (gringo, gringo, donde estas?) om te vragen of ik sigaretten had en zo zaten we een half uur samen sigaretjes te roken voorin de bus, haha.

Morgenochtend vertrek ik naar Cotopaxi, de hoogste beklimbare vulkaan in Ecuador van 5000 meter. Misschien kan ik ondanks de sigaretjes de top te bereiken maar heb een grote kans op hoogteziekte. Veel mensen krijgen hoofdpijn, zijn duizelig en moe. We´ll see. En... misschien de Galapagos eilanden! Als je het zelf regelt, een vlucht en vervoer op de eilanden hoop ik voor 500 euro een weekje te kunnen snorkelen en duiken tussen pinguins en zeerobben. Twee Israeliers en het meisje uit Zwitserland zijn ook over 1,5 week daar en waarschijnlijk kunnen we een appartementje huren.

Zo reis je alleen en zo met drie anderen en je weet nooit wat er morgen gebeurt! Na 2,5 maand heb ik nog steeds het idee dat ik net vertrokken ben dus ik vermaak me nog wel even hier. Hoop dat bij jullie alles goed gaat en vind leuk om jullie reacties te lezen!

Salutos!!

1. Sabrina:
    7 april 2010
    Chiquita!!!

Lijkt het net alsof je nog maar net weg bent?!! Nou daar denken wij heel anders over, kun je niet ff een daggie overkomen? Enne waar was je nou laatst, ikke maar wachten in de Vijf met een heerlijke bak Hollandse koffie!! hahahaha! Nee hoor meis, geniet er maar lekker met volle teugen van! Het weer is hier spontaan heerlijk, heb zelfs al terrasje gepakt gister! Sail Kampen was druk, maar leuk! We gaan weer richting summer, dus komt ook hier weer helemaal goed!
    Hele dikke kus!
  2. Bianca:
    7 april 2010
    Chica!!
    Weer heel wat om bij te lezen!! Sjé wat maak je lekker veel mee! Das even wat anders dan veilig in het schooltje in Puerto Viejo! En zo op de foto's te zien heb je leuk (lekker :-P ) gezelschap!
    Hoe is het om zonder mam's te reizen? Ik geloof zeker dat ze je mist! Nou meis, geniet ervan! Dan geniet ik vanaf de bank een beetje met je mee. Enne... niet weer in een wespenplaag rennen hoor!
    Liefs, je "oud-klasgenoot" Bianca
  3. Sarah Sollie:
    8 april 2010
    Hi!
    We hebben geruild met het weer! bij jou is het koud en regen en wij hebben net een paar mooie dagen gehad met zon. Ik ben zelfs een klein beetje verkleurd... Maar nog steeds zou ik best willen ruilen hoor. Wij gaan over 2 weken naar Londen. Erg veel zin in. Deze periode komen er allemaal halve weken met feestdagen dus dat word toppie!
    Kus Sarah
  4. Ma:
    9 april 2010
    Hai scheet, het water loopt mij uit de mond en de ogen. Ik krijg er zo'n heimwee van, ik wil wel lopend terug hi hi. In July hopen wij te landen in Peru, om Pa de nodige nachtmerries te bezorgen, als de bussen vol gas, langs diepe afgronden scheuren hi hi. Geniet volop, en een dikke vette natte knuffel. MA
  5. Linb:
    11 april 2010
    Wow ben je alweer 2,5 mnd weg! Time flies! Ben nu net zelf een paar dagen in Kaapstad en I 'm loving it!!! Echt super tof! Zeker een aanrader voor de toekomstige reizen! ;) Zoo mooi!

Meis, we keep in touch! Dikke kus! X
  6. jan en riet:
    18 april 2010
    tamara geniet er van maar pas goed op je zelf in dat verre land de groeten van ons