Hmm vandaag snorkelen met zeeleeuwen of haaien??

6 mei 2010

Jeeej lang leve het dagboek! Vier weken sinds m´n laatste bericht kan ik nog vertellen wat ik heb uitgespookt...

In een militair vliegtuig vol soldaten richting de Galapagos voor de helft van de prijs! 185 dollar voor een retourtje ipv 420 dollar klinkt als een mooie deal om een paar weken te genieten tussen zeeleeuwen, pinguins, zeeschildpadden, haaien, marine leguanen, mantra´s en stingraises.... M´n leventje bestaat nu uit wakker worden met koffie aan het strand, snorkelen tussen de bovenstaande dieren, douchen, zonsondergang kijken en de bar in voor wat coctails. Wat wil je nog meer....
Na bijna vier maanden van stad naar stad te verhuizen is het fijn om een paar weken op dezelfde plek te blijven. Een tijdelijk nieuw thuisgevoel.

Voordat ik op de Galapagos aankwam twee leuke weken doorgebracht op het vasteland van Ecuador. Onder andere het traditionele gerecht van Ecuador gegeten: een soort grote cavia van de bbq! Die vrouw drukte zo met haar smerige vingers (3 wkn niet gewassen) een stuk cavia in m´n mond! Die liggen compleet met knaagtanden en staart op de bbq en smaakte naar kip..
In Banos, is in het midden van Ecuador, de berg ingelopen en onderweg gestopt bij een schattige familie die sapjes verkopen. Had niet veel energie en was een beetje ziek dus heb er twee uur over gedaan ipv drie kwartier.. De moeder en haar drie kinderen vonden m´n camera erg interessant dus na afloop was het meer kippenstront dan camera zeg maar.. Maar erg lieve mensen!

Ondertussen was het ticket voor de Galapagos met een militair vliegtuig geregeld alleen moesten we een weekje wachten! Dus toen hebben we besloten om een berg te beklimmen naast Quito van 5200 meter. Alleen kreeg tam hoogteziekte! En das niet fijn.. Denk op 5100 meter werd ik erg duizelig en ik had geen energie meer om een stap te verzetten.. Dus aan de afdaling begonnen en met drie keer vallen zat ik aan de coca thee om bij te komen. Die nacht gekampeerd op 4800 meter en koud!!!! Toen we wakker werden zat het ijs aan de rits, haha, het hollandse nachtgevoel om te slapen met kouden voeten die niet warm willen worden!! Helaas had ik m´n electrische deken in kampen achtergelaten... Maar het uitzicht was helemaal geweldig en de ervaring ook!

Sinds een paar weken drink ik gewoon het kraanwater overal zonder problemen maar in Santa Cruz, het hoofdeiland hier, werd ik me toch ziek. Na 36 uur in bed te hebben gelegen was het rennen van bed naar toilet! haha, ook oververmoeid waarschijnlijk want tam kan geen feestje missen natuurlijk. En na die paar maanden vind ik het zelfs leuk om te onderhandelen over een prijs, zelfs sigaretten worden goedkoper als je het probeert!

Het strand roept en het is weer snorkeltijd!! Zal wat zon jullie kant opsturen en deze week wat foto´s uploaden. Hasta lluego amigos!

Dikke kus

1. Evelyn:
    6 mei 2010
    Darling! Leuk om weer wat van je te lezen...wers weer eens tijd ;)Geniet van de leuke dingen.. Knuffel evelyn! en de groetjes van vincent!! xx
  2. Ma:
    7 mei 2010
    Ik lees het alweer, toch te vroeg vertrokken uit Zuid-Amerika, maar voor geen goud, wordt er een stuk cavia in mijn mond gestopt.

Dikke knuffel.
  3. Linb:
    9 mei 2010
    Ooow meis! Wat klinkt het allemaal goed! Die cavia hebben ze ook in Peru volgens mij dus ben benieuwd of ik net zo stoer ben als jij en t durf te proeven. Ik vlieg vandaag naar Bangkok: tijd voor een nieuw continent! :)
    Liefs! Xx
  4. gerry en henk:
    9 mei 2010
    Lieve Tamara
    Wil alleen maar even zeggen dat ik heel veel van je hou,en probeer niet al te ongerust te zijn,maar te denken,dat dit een ongelofelijke ervaring voor jou is.
    DIKKE KUS
    tante GERRY
  5. Hetty:
    9 juni 2010
    Hoi meissie,
    Goed om te lezen wat je allemaal doet. Geweldige ervaring!
    Marina heeft Frits alweer gevraagd jou te benaderen om hier te werken. Moet ze toch even wachten! Veel plezier.
    Dikke kus
    Hetty
  6. Lindsay:
    10 juni 2010
    Por lo tanto,

Es hora de una nueva historia.
    Yo soy ayer cuando un doctor milagro, él me dio un dolor increíble, pero sí dijo que yo estoy fuera de mi queja: D Tengo curiosidad por si voy a intentarlo de nuevo por la primera ejecución.

Aguanta hermana, tenemos contacto y nos vemos pronto!

Gran beso

Su hermana pequeña
  7. Joop Kraan:
    2 juli 2010
    Hallo Tammie,
    lang niets nieuws meer van je gezien of gelezen!
    Te druk zeker met al die indrukken in Zuid-Amerika!
    Hier lekker warm in Nederland.
    En natuurlijk voetbalgekte!!
    Brasilia tegen Hollandia!
    Groeten en laat gauw weer wat van je horen!