Nieuwe liefde!

27 maart 2010 - Cali, Colombia

Me gusta Colombia!!

Samengeknepen billen! Tijdens een 1,5 uur durende vlucht in een twee motorig vliegtuigje met te veel turbulentie aangekomen in Colombia´s mooie stad Cartagena. De oude stadsmuur van vier meter hoog met kanonnen is grotendeels nog intact waar de zeerovers honderden jaren geleden aan wal wilden komen voor het goud. Italiaans romantisch sfeertje in de binnenstad met grote balkonnen en gekleurde oude koloniale gebouwen. Tijdens de vlucht heb ik twee broers uit Chile leren kennen waar ik twee dagen mee ben opgetrokken wat erg goed voor mijn Spaans was omdat ze weigerden Engels te praten! Ze wonen in de hoofdstad van Chile waar ik ze weer ga opzoeken. Zij verlieten Cartagena na twee dagen en toen ben ik naar een ander hostel gegaan en leuke mensen ontmoet. Onder andere een jongen uit Libanon die heel Zuid Amerika doorfietst en onderhand al 20.000 kilometer trappend heeft doorgebracht.

Cartagena na vijf dagen verlaten per vliegtuig richting Bogota, de hoofdstad. Van 35gr naar 15gr dus het was tijd voor lange mouwen en zelfs een sjaal! In Bogota kennis gemaakt met de Colombiaanse cocaine. Er werd van mijn stapelbed afgesnoven en alle creditcards werden met alcohol schoongemaakt voordat men verder reisde. Dat is misschien ook een van de redenen waarom ik geen alleen reizende meiden tegenkom hier, alleen maar jongens. De mannen komen over het algemeen voor de goede (bijna pure) cocaine en lokale vrouwen. Ik voel me niet minder veilig dan in Panama en hoor weinig rare verhalen van andere reizigers. De guerillas en Farc zijn nog steeds actief en er gaat nog geregeld een bom af of een bus die het ravijn in rijdt.

Het uitzicht was geweldig van de busrit Bogota - Cali. Erg mooi door de hoge bergen en door het tropische klimaat zijn er veel mooie bomen. Door hoogtes van 2000 meter naar 500 en weer naar boven met haardspeldbochten waar de buschauffeur met 100 km p.u. door heen scheurde. Heb een paar foto´s vanuit de bus genomen die nu zijn opgeload. Cali staat bekend om de salsa muziek en gisteravond de eerste salsa avond beleefd. Erg leuk om de locale mensen te zien schudden met de heupen en na twee wijntjes zelf ook was pasjes geoefend J

Na twee weken Colombia kan ik het iedereen aanraden! Nog niet erg toeristisch, mooie bergen, binnenland, de lokale mensen zijn erg vriendelijk en je komt gemakkelijk in de lokale cultuur.

Voor zover een berichtje vanuit ´het gevaarlijkste´ maar tot nu toe mooiste landje! En over 1,5 week richting Ecuador, waar Pasen groots wordt gevierd met festivals! Salutos!

Besos! tam

1. annabel:
    Hey meid,

weer heerlijk om je verhalen te lezen!!!Fijn dat je je nog vermaakt. Als je terug komt kun je er een taal bij spreken:) Mis je je moeder al een beetje?? Veel plezier nog!!!
    Kuzz
  2. Linb:
    27 maart 2010
    Wow!! Colombia, klinkt heel mooi.. Ik zou er niet direct aan denken maar wie weet voor een volgende trip.. Fotos zien er echt super uit!!

Hier begint het ook allemaal te kriebelen! Ik hoef nog maar 3 dagen te werken en dan over 1,5 week ga ik zelf t vliegtuig in!! Whaaa!! ;)

Wat goed dat je Spaans zo goed gaat zeg! Ik hoop dat ik dat over een jaartje ook kan zeggen! ;)

Nou meis, k stuur je van de week nog ff een langer mailtje, zit nu voor de laatste keer in Brussel..

Geniet en blifj maar mooie verhaaltjes schrijven!

Kus!!!
  3. Alice:
    Hey meid,

Fijn om weer wat van je te horen. Ik vroeg me al af waar je nu precies zit. Mooie foto's!!!
    Veel plezier nog in Colombia en take care!!

liefs van ons allen
  4. Joop Kraan:
    29 maart 2010
    Hallo Tammetje!
    IK zie en lees dat je er nog steeds meer van aan het genieten bent!
    Wij genieten hier een beetje meer met je!
    En mocht je weer eens in Nederland komen dan moet je zeker die salsa maar eens komen showen!
    Wij werken wel verder hoor!
    Groetjes,
    Joop
  5. Sarah Sollie:
    29 maart 2010
    Hallo vriendinnetje,
    Je geniet weer van het mooie leven! Leuk dat je met meerdere mensen kon reizen. Wij hebben het weekendje weg met de meiden geboekt. We gaan naar Noordwijk. We zullen je wel missen hoor. Misschien kunnen we het annuleren en jou een weekendje op komen zoeken, haha!
    Kus Sarah
  6. Ma:
    9 april 2010
    Lieve schat, wat jammer nou dat ik die snuivende jongens niet meer heb mee gemaakt, wat zou ik een avondvullende gesprekken kunnen voeren, met het waarom, en hoeveel mensen er verslaagd zijn en denken dat ze niet verslaafd zijn. Bahh, veel liefs MA