Geen water + diaree = ??

1 februari 2010 - Puerto Viejo, Costa Rica

Vorige week zondag fietsend naar Manzanillo gegaan wat een uitdaging was om hobbelend en stuiterend onder een dikke laag bruine stof aan te komen. Een uurtje aan het strand gelegen om te beginnen aan de terugweg, maar eigenlijk ging het te soepel want na een tussenstop was m'n achterband leeg! Beetje vervelend op een onverharde weg in het donker... Gelukkig kon iemand die fiets aan de hand meenemen en kwamen we veilig weer thuis. Dinsdag zijn de heupjes gewiegd tijdens de salsa/merenque les en woensdag na de kookles van een typisch Costaricaas gerecht 'de Casado' was mam opgesloten in de kamer.. Er kwamen plastic zakjes en plastuitjes aan te pas, de rest laat ik aan de verbeelding over :)

Op vrijdagmorgen de Animal Rescue bezocht waar schattige luiaarden, aapjes, een panter en slangen zijn opgevangen, zie foto's! We mochten de kooi in bij de apen die op onze hoofden sprongen en op ons haar kauwden! Ook lag een baby-luiaard met een knuffeltje te slapen, aaahh.. 's Avonds stond de barbeque gepland met 15 mensen alleen toen was het water op!! De school heeft twee bronnen, het regenwater wordt opgevangen en het grondwater. Maar omdat het drie dagen heeft geregend was de verwachting voldoende water te hebben maar er pruttelde bruin dik water uit de kraan. De meesten hebben er de handen wel mee gewassen dus zaternacht zat de halve school op de pot! haha, maar na het eten van een banana was de maag weer rustig en ben ik naar Cahuita geweest want ma lag ziek op bed. Veel leuke dieren gezien! Brulapen, kapucijnerapen, wasberen, krabjes met hele mooie schelpen als huisjes en een papagaai dus dat was een mooi dagje.

Verder zijn we druk met het bijvoeren van de zwerfhonden, bruin worden en komt aanstaande zaterdag al in zicht dat we bepakt en bezakt opweg gaan met 30gr richting de Arenal vulkaan en Monteverde. Na een busreis van ongeveer acht uur verwachten we daar aan te komen.
De Spaanse lessen zijn nog erg leuk en leer elke dag weer bij in Puerto Viejo. Het dorpje vol rasta's, reggae muziek op straat, gekleurde huisjes, watertekort en een relaxed sfeertje!

Dat was zo ongeveer week 2 van de trip! Hasta luego y muchos besos,
Ciao!! Liefs tam

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linb:
    1 februari 2010
    Heeee Tam!
    Goed om weer van je te horen!! En je kan daar volgens mij wel heerlijk ontstressen ;) Of stressen om andere dingen zoals water.. Maar iig niet om die dingen die hier in NL zo irritant zijn.. ;) Heeel veel plezier met al je trips! Ik volg je (uiteraard) zo veel ik kan vanaf hier!
    Xx
  2. tineke:
    1 februari 2010
    he tammie
    Goed om weer wat te lezen, heerlijk klinkt het allemaal, alleen geen water en diarree klinkt iets minder.
    ben erg benieuwd naar je danskunsten en het spaans . Goed bezig meissie.
    Alweer lekker bruin? Hier sneeuwt het voor de zoveelste keer;) maar 1 voordeel ik zit binnen met het pootje omhoog.
    Heel veel plezier met de komende trips. En ben benieuwd naar de foto's..

Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal, heb alle tijd i.i.g om je te volgen ;)

Dikke knuf van mij
  3. Sabrina:
    Tam!

Haha, mooie verhalen weer! Zeer binnenkort de Backpack dus weer inpakken om verder te gaan, is je spaans voldoende opgekrikt om deze maanden door te komen? Jullie blogs zijn vermakende voorleesverhalen voor het slapen gaan! Keep it up!
    Hele dikke kus!
  4. Bianca:
    Hey Tamara!!
    Jij ook al ziekjes?? En nog steeds geen water in huize Claro... Pfff!!
    Hier in Boquete is water genoeg!! Wat een luxe ineens, haha!! Hoe is het klasje zonder mij?? Krijg je nu extra aandacht van Matias of heb je een ander klasgenootje? Mijn docent hier is helaas geen lekker ding... Haha, kan ik me nu eens echt concentreren op de lessen!! Jij natuurlijk ook muchos felicidades met je moeder!!
    Liefs, Bianca
  5. Aletta:
    Lieve Tam,
    Wat geniet ik van jullie verhalen. Ook heel tegenstrijdig, omdat hier het "gewone" leven doorgaat. Gewoon is 't eigenlijk ook weer niet, want ik heb in mijn leven nog niet zo veel sneeuw geruimd en waterbakken verversd als deze winter. De ezels vinden de witte wereld maar niks en willen zeker niet lopen over die knarsende sneeuw. Mozes draagt buiten een jasje. Altijd gezegd dat ik noooooit een hondenjasje zou aanschaffen en nu loopt hij met een rood jasje en een bungelpootje vrolijk naast me te huppelen.
    Fijn dat jullie omkijken naar de zwerfhonden. Indien donatie nodig, ff laten weten hè.
    Tam, nog een paar dagen je best doen op spaanse les. Daar heb je de volgende maanden alleen maar profijt van.
    een HARTE-groet van Aletta
  6. gerry en henk:
    Lieve Tamara

Vandaag naar de ballenbak geweest met Jonas en klossen onder Iris haar bed gezet.Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder
    dikke kus van ons
  7. Lindsay:
    3 februari 2010
    Zusje!

Gefeliciteerd met mams verjaardag!
    Geef dr een dikke knuffel van ons.

Liefs
    Wilco & Lindsay
  8. helene:
    3 februari 2010
    Hola Tamara!
    Que tal? Ik ben alweer in het koude nld aangekomen :( Ik vond het echt super gezellig in casa Claro. Ik hoop dat je hele mooie en gezellige maanden tegemoet gaat, vind het stoer van je hoor om alleen rond te gaan trekken, geniet ervan :)
    Gefeliciteerd met mams, succes met je spaanse lessen en doe de groetjes aan iedereen!
    beso x helene
  9. Jos:
    5 februari 2010
    Mooie foto's heb je geplaatst. Goede reis morgen en wees voorzichtig!

Pa
  10. Alice:
    5 februari 2010
    Hoi Tamara,

Goede reis morgen, ben heel benieuwd waar jullie terecht komen.
    Stuur je een beetje zon onze kant op? Wij kunnen het heel erg gebruiken na al die sneeuw.
    Pas goed op elkaar he!!

liefs
  11. Becky:
    Tam!

En.....jullie 8uur durende reis overleefd? Vreselijk die diarree, ik hoop dat moeders ook weer goed opgeknapt is! Foto's zien er gezellig uit!
    Ray en ik krijgen morgen te horen of een huis in Hoorn doorgaat, dus erg spannend!
    ENJOY!

Kus.
  12. Sarah Sollie:
    Hallo daar!
    Wat een leuke dingen heb je alweer gedaan. Gaat het Spaans nog goed? Die dieren zijn echt leuk, vooral aapjes vind ik echt geweldig. Ook net wat voor je moeder, die aapjes. Maar wel een beetje zuinig op je haar zijn hé. Geen apen eraan laten eten enzo....
    Noah kan nu lopen, echt lachen!!
    Liefs Sarah
  13. Willemijn:
    Hee Tam!
    Ben je alweer wat opgeknapd? Wat een gezellige beestenboel daar. Of mis je je ratje al n beetje?
    Succes met de spaanse lessen en ik blijf je spannende verhalen volgen hoor!
    x!