Vulcano - Canopyen & Relaxen!!

7 februari 2010 - La Fortuna, Costa Rica

Ha lieve mensjes! Nog steeds sneeuw en ijs in Ned? Ik leef met jullie mee hoor ;)
Hier gaan de dagen super snel voorbij en zijn de schooltijden weer afgelast.. Bevalt goed om je dagen niet meer om de lessen heen te plannen, nu is het alleen nog maar tijd voor leuke activiteiten en genieten. Drie weken dagelijks van 14.00 tot 18.00 ging me een beetje tegenstaan maar Spaans is erg leuk en nu probeer ik het toe te passen op straat als ma me niet voor is met haar schriftje!

Zaterdag morgen afscheid genomen van de gezellige huisgenoten om richting San Jose te rijden. 7.30 de bus en de planning was rond 11.30 aan te komen zodat er nog een kans was de aansluiting te halen. Dit werd alleen verstoord een freak met een pistool die de chauffeur onder schot hield en zijn handlanger was onderweg. Toen de bus dus stopte stapt die maat van hem in (ook met pistool), geld mee en die renden weg naar de auto. Gelukkig geen paniek in de bus. Ben even een sigaretje gaan roken om de laatste roddels op te vangen en de politie te spotten en daarna moesten wij rapido de bus weer in omdat ze bang waren dat ze terug zouden komen om de hele bus te beroven.. Spanning en sensatie dus, is weer een keer wat anders.

Een nacht in San Jose doorgebracht in een hostel om vanochtend de bus om 6.15 naar het plaatsje La Fortuna, onder de Arenal vulkaan, te nemen. Werd alleen nog even afgezet door de taxi chauffeur die zijn teller niet op 0 had gezet voordat we wegreden! Dus omgerekend hebben we iets van 11 euro voor een ritje van 5 minuurtjes betaald naar het busstation en 6 euro voor een comfortabele busrit van 4,5 uur, best grappig toch?! Maar de volgende keer weten wij wel beter.

Vannacht word ik getrakteerd door moeders op een mooi/schoon(!) huisje aan de voet van de vulkaan. Vanmiddag hebben we heerlijk in het zwembad gelegen en mooie vogeltjes gespot zoals de kolibrie, condors en costaricaanse mussen. En morgen staat de vulkaan op de planning, dit is de enige nog actieve vulkaan in Costa Rica die lava uitstoot en bij schemer op zijn mooist is. Nu nog hopen dat het niet mistig is! Wat hier acht van de tien dagen is maar we zullen zien.

Volgens mij heb ik nog veel meer te vertellen maar dan ben ik even kwijt. Oh ja, wat ik ook kwijtgeraakt ben is mijn zonnebril en iets van drie kilo.. Alleen helaas niet uit de backpack maar van de billen :( Die rugzak is erg vermoeiend dus die ga ik zo uitruimen...

Hasta luego la familia y amigas!! Mi amore, ciao!!

1. tineke:
    He skat

3 kilo kwijt, ik ga de volgende keer ook mee ;) Leuk om weer eens ff een verhaaltje te horen. Nou het spaans zit er dus in?
    Dus nu lekker leuke dingen doen.
    Nou meid geniet er maar van, hier is de sneeuw weg, maar wel koud(niet dat ik daar iets van merk) Ik zit nu 10 dagen binnen en duurt nog wel ff met mn pootje omhoog

Meis ben benieuwd naar de volgende foto's

dikke knuf Tinus
  2. Martine:
    Heey Tamara,

Het klinkt allemaal helemaal super! Ik moest even een inhaalslag maken met het lezen van je verhalen, maar ben erg jaloers op die overval na ;) !

Hier gaat de carnaval vrijdag beginnen, jammer dat je er niet bij kan zijn maar ik ga er vanuit dat je volgend jaar weer van de partij bent!

Geniet ervan!!

X Martine
  3. Linb:
    Hee Tam!!
    Wow wat een belevenissen weer! Never a boring moment zo te horen! Ik moet zeggen dat ik jou 3kg eraf wel belovend vind klinken voor mijn reis hoewel ik snap dat jij ervan baalt ;)
    Hoe gaat verder met in hostels slapen enzo? Het niet weten waar je morgen bent?
    Die beesten zien er trouwens echt super super tof uit! Ik = jaloers ;)

Hier gaat alles nog zn gangetje! Gewoon werken en uitkijken naar de weekenden :) Nog 3 weekjes en dan is Tom er weer en dan begint het voor mij ook op te schieten! :)

Nou, tot t voglende verhaaltje maar weer!!

Kuss!
  4. Zoonlief Sander:
    15 februari 2010
    Hee tamara, nog steeds alles lekk0r? Jullie verhalen klinken wel flink goed zeg, halen echt alles eruit wat erin zit! Waar zitten mams en jij nu, al aan de Pacific denk ik? Las bij je moeder over spectaculaire busreis, levensgevaarlijk dat openbaar vervoer in Costa Rica, was Puerto Viejo een heerlijk kalm plekkie;p(wij zijn in Bocas Randini nog tegengekomen, de tovenaar uit PV, die gevlucht was voor z'n huisbaas, wiens vinger ie had afgehakt.. mooie lul).
    Ik zit nu nog dagje vast in Panama Stad, had vandaag al op San Blas willen zitten maar vervoer kwam niet opdagen, trut die het zou regelen had verkeerd gepland.. Kom nu dus vrijdag terug in Panama Stad en dan is het 's avonds vliegtuig in en op naar Peru, werken..! tot volgende contact, xx