Dat was weer een onvergetelijke week!

15 februari 2010 - Dominical, Costa Rica

Waar moet ik beginnen? We zijn pas een week verder sinds het laatste bericht maar hebben erg veel gedaan! Na het laatste bericht zijn we ´s avonds de vulkaan opgereden om wat lava te spotten maar helaas pindakaas, het was bewolkt! De volgende dag zijn we vertrokken naar Monteverde met een jeep-boot-jeep tocht, helemaal leuk! Mooie foto´s gemaakt en na een tocht van maar 2 uur op de plaats van bestemming. En toen was het tijd voor de canopy toer! Whieeeee daar gingen we zweven aan koorden overgeleverd aan de jongens van de tour, tot 100 meter boven het regenwoud! Aan je rug vast gegespd en aan de voeten en een kilometer lang zweven naast de vogels, super mooi en gelukkig geen hoogtevrees -) Ook hebben we de Tarzan swing gedaan, een soort bungee jump waarna je door de bomen zwiepte. Hoogtepuntje!

En ´s middags de sky walk gepland, dat zijn 8 hangbruggen van ongeveer 120 meter lang ook boven het regenwoud maar dat was niet zo spectaculair meer na de canopy maar wel mooi. ´s avond moe maar voldaan optijd bed in (7 uur!) om 5u ´s nachts er weer uit te gaan om de bus te halen naar Puntarenas en over te stappen naar Quepos.

In Quepos kun je gemakkelijk de tour naar Manuel Antonio doen, een beschermd stuk regenwoud waar we hele grote blauwe vlinders zagen, agressieve apen en mooie stranden. En nu zijn we beland in Dominical, het surfers paradijs! Die golven zouden jullie moeten zien, niet te filmen! Dus tam durft hier niet op het surfboard te gaan, dat overleef ik niet.

Morgen tour geboekt om walvissen en dolfijnen te spotten, zin in. En overmorgen weer de bus in richting Panama. Beetje jammer dat we een week later zijn op Bocas del Toros want daar is de Carnaval in volle gang! Ben heel benieuwd wat volgende week ons zal brengen want de afgelopen week was super.

Als je me zoekt, ik zit onder de vierde palmboom naast de beach hut met een smoothie! Zie jullie daar -) Muchos besos!! Veel liefs tam

1. Linb:
    16 februari 2010
    Hee Tam!
    Wat een week! Sounds like heaven! ;) Die canopy tour klinkt echt super tof!
    Nog anderhalve maand en dan ben ik ook te vinden in de buurt van de palmbomen (hoop ik) ;) Hoeveel kokosnoten heb je al op btw??? ;)
    Xx
  2. Wilco:
    Hé smoothie!

Gisteravond de foto's bekeken. Volgens mij heb ik er zelfs over gedroomd dat ik er ook was. Moet niet gekker worden!

Veel plezier bij de walvissen!

Wilco
  3. annabel:
    Hey meid,

je verveeld je iig niet!!!
    Kijk altijd uit naar je nieuwe verhalen en foto's:)!!!
    Veel plezier.
    Kuzz
  4. Gerard van Ginneken:
    Ha Tamara!

Gewèldig. Eindelijk de digitale drempel overgegaan en de reislogger geopend. Dat ga ik meer doen. Nou zie ik pas wat jullie daar meemaken. Als het zo doorgaat, wil je nooit meer terug.

Nou, geniet er maar van! Pas op en hou je taai.

Gerard