Hola!! Como estas??

24 januari 2010 - Puerto Viejo, Costa Rica

Aaaaaahhhh alweer een week voorbij!!

Haha supergrappig die spaanse berichtjes van jullie! Ben nu m'n vocabulaire aan het uitbreiden want m'n woordenschat was niet erg breed! Maar zinnen maken en de grammatica gaat steeds beter, ben wel in een andere lesgroep geplaatst omdat de eerste groep razendsnel door de stof ging wat niet handig was.
Vrijdag avond eindelijk weer naar de kroeg geweest, zijn open barretjes aan het strand en lekkere muziek. Alleen is er geen kip voor 12u 's avonds dus dat is een beetje jammer! Gisterochtend een poging gedaan te surfen, haha wat een afgang, het board bleek te klein. Kon dus niet met m'n tenen en armen tegelijk op het board wat geen balans betekent en die kleine smurfen je dus heel soepel voorbij gaan.. Nou ok, volgende week gaan we een surfles plannen :) 's Middags naar een botanische tuin gegaan wat erg leuk was. Gifkikker(tje)s gezien die dus niet groter dan 2 centimeter zijn maar wel veel lawaai maken en............ een zeroposo gezien!! yeah, das een luiaard, zie pic's! Echt coole beestjes.

Vanmiddag gaan we fietsen naar Manzanillo waar jungle, strand en barretjes zijn wat georganiseerd is door school! Bijna elke dag staat er iets gepland waarvoor je je kan opgeven zoals salsales op maandag, een tour op dinsdag, kookles op woensdag, bijles op donderdag, barbeque op vrijdag en nu een fietstocht op zondag! We komen de weer hier dus goed door.. Alleen wordt onze nachtrust aardig verstoord omdat onze slaapkamer naast de badkamer en wc is en..... de wc pot dagelijks verstopt is en een ongedierteplaag hebben! haha lach me rot om ma, de held op sokken! In een week zijn er drie kakkerlakken op bezoek geweest, een grote wesp, diverse zwarte wormen die op de muur zitten en een grote nachtvlinder die op de geimpregneerde klamboe ging zitten maar toch nog leefde.. Verder is ma helemaal in haar element omdat ze kan moederen over 10 'kinderen'.

Hasta luego amigos y amigas!! Yo va a la playa en biciclette Manzanillo,
Liefs tam

1. Linb:
    Hee chica!
    Je hebt nu nog niet verteld hoe jij reageerde op die drie kakkerlakken, grote wesp, diverse zwarte wormen en de grote nachtvlinder ;) haha..
    T klinkt allemaal super super tof! Ook leuke activiteiten die de school daarnaast organiseerd! Wow! Soy envidioso ;)

Geniet en ga vooral zo door met je mooie verhaaltjes! :)
    Xx
  2. Wilco:
    Hola chica!

Bedoelde je met de luiaard jezelf in de hangmat? Of toch dat beestje?
    Neem je ma's gewoontes over door vreemde attributen op je hoofd te doen? Botje denk aan de foto's he;)!

Have fun in ons landje hè!

Saludos de tu hermana y hermano!!
    Ofwel: Houd je flex!!
  3. tineke:
    he tammie

Ik doe het maar gewoon in het nederlands ;)
    Wat leuk om je foto's te zien en verhalen te lezen.
    Maar man brrr als ik het alleen al lees kakkerlakken zwarte wormen enz. ha ha krijg er de bibbers van.
    Maar stoer hoor!! En wat een mooie foto's.

Geweldig mutsje trouwens op je hoofd nieuwste mode zeker, nou benieuwd wanneer ik de surfchick tam krijg te zien.

lieverd enjoy!!!

Hier laatste weekendje wezen stappen vanaf woensdag ben ik nog vaker op internet

dikke knuf tinus

dikke kus mij
  4. Alice:
    Hee Tamara,

Eindelijk ook weer een verhaal van jou! Wat een mooie foto's, ik zei vanmiddag nog tegen Nico, die liggen nu lekker aan het strand en wij zitten hier in de kou en opnieuw sneeuw. Fijn dat mamalou kan moederen, en dat we nu ook haar nieuwe badpak kunnen zien!
    Geniet er samen lekker van en we wachten weer op nieuwe verhalen van jullie. Pas goed op elkaar he?

liefs
  5. Sarah Sollie:
    25 januari 2010
    Kijk haar in haar hangmatje liggen, heeeerlijk. Die pad in de douche alleen wat minder, haha. Je zou er met je duffe hoofd op gaan staan...
    Leuk dat er van alles georganiseerd word, zo zie je lekker veel. Lukt het spaans leren in de nieuwe klas wat beter?
    Kuzz Sarah
  6. Evelyn:
    26 januari 2010
    hier ook even een berichtje, al weer heel wat dingen beleefd lees ik.. En wat is nu je favo drankje, het lokale bier?? ze kennen zeker geen hot shot daar?? nou ik hou je site in de gaten en ga nu even bij je mams haar site looken! En je blijft toch wel verhalen in het nederlands schrijven, want dat spaans, daar snap ik geen drol van! :D Pas goed op je zelf en tot snel maar weer! Kus Evelyn
  7. Becky:
    26 januari 2010
    Haha prachtig al dat 'ongedierte' op jullie kamer!!! Ik zie je ma al springen door de kamer :-) !!! Leuk je reisverhaaltje te lezen en top om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Succes met surfen, ben benieuwd wat je ervan vindt.....ik kan je zeggen dat het flinkt uit de naad werken is, volgende dag overal spierpijn dat je je bed bijna niet uit kan komen en ontzettend gaaf en leuk is!!!

Ik kijk al weer uit naar je volgend verhaaltje en foto's!!!

Liefs, xxxx Rebec.
  8. Joop Kraan:
    Hallo Tammetje!
    Leuke foto's!
    Hier in hHolland -10 graden!
    Daar zo te zien ietsjes warmer!
    Wij werken wel door bij de AOb hoor!
    Geniet er van1
    Joop
  9. jan en riet:
    27 januari 2010
    hallo tamara kom van oma af alles goed groeten ook aan je moeder pas saman goed op elkaar en geniet er van groeten van ons en van oma