Still alive! :)

20 januari 2010 - Puerto Viejo, Costa Rica

Haa dutch people!!

Na een lange vlucht met weinig ruimte, niet-roken en voor de verandering eens niet kunnen slapen in een vliegtuig kwamen we gebroken aan op San Jose. 8.30 u vertrokken vanaf de Wortman met zes man in een auto en 's nachts 5.15 aankomen betekent een nacht overslaan waarna we ons voelden als een doorgebakken ei. De eerste nacht was gereserveerd en we werden gehaald door een taxi om vervolgens 9u 's morgens op het busstation te staan voor een 4,5u durige rit naar Puerto Viejo de Talamanca.

Een paradijsje op aarde! Het is een dorp, heb ik in Ned al aan kunnen wennen :), wat bestaat uit ongeveer 10 woonblokken. Direct aan zee, alleen maar vrolijke kleurtjes, barretjes en vriendelijke mensen. Om 7u bed uit (jaja) en daarna naar het strand tot een uurtje of 12 en klaarmaken voor de schoolbank! Best pittig om van het Nederlands naar het Engels te denken en dan in het Spaans te praten.... haha probeer maar eens.. Tot nu toe kan ik het aardig handelen omdat ik op school een aantal keer Spaanse les heb gevolgd maar het blijft pittig. Samen met twee Canadezen is het dus van maandag t/m vrijdag van 13u tot 17u lessen. 's avonds heb ik nog niet veel gedaan, sinds gisteren zijn we eindelijk weer fit om de hele dag vol te plannen :) Wel gistermiddag een junglewandeling gemaakt maar dat vond ik niet erg boeiend in dat gedeelte, alleen bomen gezien en tam komt toch meer voor de aapjes!

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk!! Als er spannend nieuws vanuit Ned is, let me know! De site van moeders is jolande.reislogger.nl voor overig nieuws :) Ga nu proberen foto's te uploaden..

Kus voor iedereen! Liefs tam

1. Lindsay:
    Zussieeee!!!!!!

Hehe dat werd tijd, mam loopt al een verhaal voor;)
    haha.

Kunnen jullie nog een beetje slapen daar, of verlang je alweer naar je hollandse bed?
    Genietse en tot spreeks!

Dikke knuffel
  2. tineke:
    He meis

Poe wat een vlucht, kan me er zo weinig bij voorstellen dat je daar nu zit!! Klinkt wel leuk
    Allemaal nog even wennen?. en meteen aan de slag met je spaans goed bezig!!
    Nou ben benieuwd naar je verhalen en pic's

liefs en knuf Tineke
  3. Sabrina:
    Hola Chica!!!
    Leuk leuk!! Ik had het verhaal van de vlucht al breeduit gelezen op de site van moeders! Volgens mij hebben jullie erg veel lol gehad op het vliegveld en in de bus (hobbel hobbel!!:D)! Ben heel erg benieuwd naar de eerste foto's!! Hablo un poco español, dus zet hem op en dan kunnen we samen in het Spaans roddelen over de rest van de wereld! hahahaha!

Muy besos!
  4. Linb:
    Hola chica!!

Tof om je eerste verhaaltje te lezen.. Ik heb vandaag meerdere malen aan je moeten denken maar daarover zal ik je wel een mailtje sturen ;)
    Geniet ervan en heeel veel succes con hablar Espanol! ;)

Hier todo bien btw.. Als je ns een telefoonnummer hebt daar moet je t maar laten weten.. Geef ik je een belletje!

Un grande beso! X
  5. Alice:
    Hoi Tamara,

Leuk verhaal, heel veel succes met de spaanse lessen maar ik denk dat dat wel goed komt als je zolang alleen maar Spaans om je heen hoort. Ik hoop dat je snel weer wat verhalen post, leuk om te lezen. Pas goed op jezelf!

liefs
  6. Hennie en Ineke:
    21 januari 2010
    Hey Tamara,
    Een mooi reisverhaal met de nodige verrassingen, maar de moeite waard. Veel succes met je Spaanse lessen en een geweldige tijd daro gewenst. Pas goed op jezelf.

groetjes van ons
  7. annabel:
    21 januari 2010
    Hey Tam,

wat fijn om eindelijk:) wat van je te horen,moest vandaag nog aan je denken!!!!!!!!!
    Ik zal de site van je moeder ook eens bekijken.
    Succes met je spaanse lessen en veel plezier!!!
    Dikke kus
  8. Sabrina:
    Hola caro amiga!

Come esta? Como es el Espanol? Y tu madre? Si usted ha tenido mi sms? Aquí el mejor! Tengo grandes noticias, pero lo hago por email, te echo de menos!

Muchas Besos!
  9. gerry en henk:
    Hallo Tamara

Even een dikke kus van tante Gerry en oom Henk

veel plezier verder
  10. Aletta:
    Hoi Tam.
    Gezellig hè met mijn zussie. Met haar kun je wel lachen. Geniet volop van alle levende wezens daar (en geen bezem meer gebruiken om te meppen.) en het voedsel wat moeder Aarde daar te bieden heeft. Ook al is niet te pruimen. Tam, geniet en een lieve groet van Aletta
  11. Carin:
    24 januari 2010
    Hoi Tamara,

Volgens mij hebben jij en je moeder de tijd van jullie leven. Ik zit al weer uit te kijken naar je volgende verhaal. Volgens mij ben jij druk aan de studie, want je moeder is je aardig voor wat betreft de verhalen. Maar ja, jij hebt natuurlijk ook nog een hele tijd te gaan hé.

Knap hoor dat je Spaans aan het leren bent en dat vanuit het Engels, ik doe je het niet na.

Hopelijk laten al die wilde dieren jullie een beetje met rust vooral die kakkerlakken. Ik dacht dat je moeder een echte dierenliefhebber was maar dat valt toch wel een beetje tegen hoor hihi. Ik had gedacht dat ze Ratjetoe zo even tijdelijk zou ruilen voor zo'n lief kakkerlakje in haar bed.

Lieve Tam maak samen veel plezier!
    Ik begin nu een beetje te begrijpen dat de mensen voordat jullie wegging allemaal zeiden:
    "let je wel een beetje op je moeder" hihi
    Wat ben jij toch een bofkont met zo iemand om je heen.

Lieve groetjes Carin
  12. Wilco:
    24 januari 2010
    Hola tomate!

¿Cómo estás? Con nosotros, bien.

Es muy bien sin su basura. Sin embargo, echamos de menos que una cerveza o un vino para beber con usted.

Tan rápido!

Saludos Wilco
  13. Sarah Sollie:
    25 januari 2010
    Hoi,
    Wat ziet dat er weer super uit!! Hier is weer opnieuw sneeuw gevallen....Tja verschil moet er zijn. Wat een vlucht joh. Je komt er als rotte peertje aan maar daarna is het weer dolle pret. Succes met je spaans, t lijkt me inderdaad wel moeilijk vanuit het engels.
    Liefs Sarah